מניקוריסטית, איך תשיגי המון לקוחות קבועות ואיכותיות
לטיפולי לק ג’ל?

זה לא סוד שהתחרות בשוק היא גדולה. השוק מוצף בקוסמטיקאיות ומניקוריסטיות בפרט.
אך האם העובדה הזו צריכה להטריד אותך? לא אם תקראי את המאמר שהכנתי עבורך.

יכול להיות שאת בתחילת דרכך וחוששת להיכנס לתחום בגלל ש”השוק מוצף” ואת מפחדת שלא תצליחי להשיג לקוחות.
יכול להיות שאת כבר מקצועית אבל בכל זאת נלחמת כדי למלא את היומן ולא מבינה למה הלקוחות לא חוזרות אלייך.

המאמר הבא מתאים למניקוריסטיות בתחילת דרכן/מקצועיות שמעונינות ליצור בידול בעסק ולהגדיל את קהל הלקוחות שלהן.

הנה כמה דברים שאם תקפידי עליהם תבני לך קהל לקוחות קבוע ואיכותי:

1. הסטריליות: מסכה וכפפות חדשות הן לא בגדר המלצה, הן חובה! כמובן סט כלים סטרילי שעבר חיטוי ועיקור לכל לקוחה.
סטריליות היא הדבר החשוב ביותר בתחום, והסכנות בחוסר סטריליות הן רבות. 

2. התפתחות מקצועית קבועה: זה מצוין שעברת את ההכשרה ההתחלתית וקיבלת תעודה, אבל תחום הציפורניים לא מפסיק להתפתח אף פעם. הטכניקות מתקדמות ומשתפרות, מושקים חומרים חדשים וחשוב
לעמוד בקצב ולהתקדם ביחד עם התחום, לקחת השתלמויות מניקור ולק ג’ל ולרענן את הידע. טכניקות מיושנות וחוסר חדשנות – ישאירו אותך מאחור.

3. הימנעי מפציעות והיי עדינה: לקוחות לא אוהבות שפוצעים אותן. הן לא מגיעות לטיפול כדי לסבול. אמרי ללקוחה בתחילת הטיפול שתרגיש חופשי להגיד לך אם היא חשה באי נוחות כלשהי.

4. התענייני בלקוחה: הלקוחה תעריך את עניינותך ותרגיש שאכפת לך ממנה (מה שנכון),
ואת תכירי אותה טוב יותר ותוכלי להתאים לה את הטיפול האידיאלי עבורה.

הנה כמה שאלות שתוכלי לשאול אותה:
כמה זמן היא כבר עושה טיפולי לק ג’ל?
האם לק ג’ל מחזיק עליה טוב בד”כ?
מדוע עזבה את המניקוריסטית הקודמת? האם לא הייתה מרוצה?
האם היא בריאה בד”כ? האם היא אלרגית לחומרים מסוימים? האם היא סכרתית?
איזה צורה היא אוהבת בציפורניים? מרובעות, עגולות או אולי שקד?

5. נימוס ושירותיות: היי אדיבה כלפי הלקוחות שלך. קבלי אותן בחיוך ובאווירה נעימה, הציעי להן לשתות, אל תלעסי להן מסטיק בפנים, אל תדברי בפלאפון כל הטיפול.
(ועוד התנהגויות העלולות להעיד על חוסר נימוס בעיניי הלקוחה…מאמינה שהבנתן את המסר…)
נימוס בסיסי הוא הכרחי בתור נותנת שירות מקצועית המכבדת את עצמה.

6. סביבת עבודה נעימה ונקייה: אין דבר שמרתיע לקוחות יותר מאשר שולחן עבודה מלוכלך, כסא לא נקי, שכבת אבק ציפורניים שמכסה את בקבוקי הלק והמכונות…
מנורות ייבוש מלאות כתמים בשלל צבעי הקשת שהשאירו הלקוחות הקודמות… הקפידי על שולחן עבודה נקי ומסודר, ריח נעים בחלל החדר וכסאות נוחים.

7. הביני מי יושבת מולך: לא כל הלקוחות הן אותו הדבר. יש לקוחות שרק מחכות להגיע אלייך ולספר לך הכל על עבר הציפורניים שלהן, המניקוריסטיות שעברו אצלהן והקישוטים שהן אוהבות לעשות.
ויש לקוחות שמחכות להגיע לטיפול כדי להנות מקצת שקט לעצמן, השלמת פערים בפלאפון, התכתבות עם חברה או אפילו למידה.
הביני מי יושבת מולך והתאימי את עצמך ללקוחה. אם היא לא אוהבת לדבר הרבה, זה בסדר גמור. התרכזי בעבודה והנעימי את זמנכן עם סרט שיתנגן ברגע או מוזיקה טובה.

8. יחסי מטפלת ולקוחה: לפעמים, הלקוחות הקבועות הופכות להיות כמעט כמו חברות שלנו, והגבולות הופכים מטושטשים.
ההפרדה בין החיים האישיים לבין החיים המקצועיים היא הכרחית לעסק. טשטוש ההפרדה עלול לפגוע ביחסים בין המטפלת ללקוחה.

הכנתי עבורך כמה טיפים בנושא:

  • הגדירי שעות מענה טלפוני בהן את זמינה עבור לקוחותייך ואל תחרגי משעות אלו.
    גם אם נשברה ללקוחה הציפורן ב01:00 והיא החליטה להודיע לך על כך בהיסטריה בשעת לילה מאוחרת, זה יכול לחכות לבוקר.

     

  • נהלי יומן בצורה מסודרת והרגילי את הלקוחות לקבוע תורים מראש.
    אל תגיעי למצב שאת צריכה להרגיש לא נעים כי את לא יכולה לקבל אותן מהיום למחר בגלל אירוע שברח להן מהראש…

     

  • בזמן הטיפול, הקפידי על שיח ענייני ומקצועי, אל תדברו אף פעם על נושאים אישיים מידי, פוליטיקה או דת. השיחה עלולה להוביל למקומות לא נעימים והיא לא רלוונטית לטיפול.

     

  • אל תכנסי לשיחות נפש עמוקות עם הלקוחה במהלך הטיפול, ברוב המקרים זה מכביד על האווירה ומאריך משמעותית את הטיפול.

רוצה לקרוא עוד? הנה מאמר שילמד אותך איך לקצר זמנים בטיפול לק ג’ל.

בהצלחה!

*כל הכתוב במאמר הוא בגדר המלצה בלבד ולא מהווה תחליף להכשרה מקצועית. האחריות המלאה היא בידי המבצעת.
כל הזכויות שמורות לטופ סטודיו. אין להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי בלא קבלת הסכמתם המפורשת של טופ סטודיו בכתב

אולי יעניין אותך...